Verbetertips voor de buurtpagina
Dit forum is voor gebruikers van de (nieuwe) buurtpagina op de site van Nudge. Hier kun je wensen, opmerkingen en verbetertips plaatsen m.b.t. de functionaliteit van die webpagina.
Jullie input is belangrijk voor de uiteindelijke inrichting van de pagina.
Als je een trefwoord intypt start automatisch een zoekactie of jouw topic er al staat. Probeer zoveel mogelijk op elkaar te reageren en de discussie aan te gaan – met argumenten natuurlijk – zo ontstaan de beste ideeën. En breng ook je stem uit – je hebt er 25 te verdelen – de meeste stemmen gelden in dit geval.
-
"Open huis" fietstocht door de wijk / het dorp voor Zonnekracht actie
Ter voorbereiding van een buurt / dorpsbijeenkomst kwam het bij me op om een "open huis"fietstocht te organiseren langs mensen die Zonnepanelen op hun huis hebben. De burgemeester van de Haarlemmermeer woont ook in mijn dorp en hij was er gelijk voor! Wilde zelfs wel meefietsen. Bovendien kun je alle huiseigenaren/huurders met zonnepanelen mee laten werken aan bekendheid rond je bijeenkomst
2 stemmen -
verzenden berichten
Graag een kopie van het bericht ook verzenden naar de verzender, zodat die kan zien hoe het bericht er uit ziet en of het 'werkt'.
Het is mij nog niet gelukt om een bijlage (pdf) toe te voegen. Op het scherm blijft dan heel lang op 'verzenden' staan.
5 stemmen -
Broedplaats en NudgeLab op de buurtpagina
Zodra bewoners kenbaar maken wat ze aan het doen zijn, en wat ze zouden willen, kan er meer doelgericht geNudged worden. Zo kunnen medebewoners ook aangeven wat ze een goed idee vinden, daarmee kunnen de Nudges op een breder draagvlak rekenen.
12 stemmen -
vindbaar
Maak een samenhangend geheel van de nudge website, en de daaronder vallende activiteiten. het lijkt wel los zand, er is geen duidelijke structuur.
1 stem -
Hoe kan je een postcodegebied toevoegen?
Ff snel ideetje. Ik heb alleen 1079 en dat is niet zoveel; er kan nog meer bij. Toevoegen op basis van straatnaam (niet postcode) zou ook handig zijn.
4 stemmen -
Ik zou graag een overzicht van alle buurtburgeRmeesters
Ik zou graag een overzicht van alle buurtburgeRmeesters en de mogelijkheid elkaar vragen te stellen of te reageren
5 stemmen -
Ik wil graag kunnen zien hoe het 'werven' gaat in andere buurten.
Hoeveel buurtburgermeesters hebben hun oproep al verstuurd, hoeveel nudgers zitten er in elke buurt en hoeveel melden zich aan.
8 stemmen