Suggesties voor nudges

Op de broedplaats kan iedereen ideeën, tips en suggesties voor een nudge plaatsen. Maak je idee zo concreet, constructief en informatief mogelijk. Anderen kunnen jouw idee steunen door erop te stemmen (stemknop), vragen stellen of aanvullen (klik op reacties). Discussie, interactie is welkom.
Als je een trefwoord intypt, start automatisch een zoekactie. Bestaat er al een idee dat op het jouwe lijkt, voeg je suggestie dan in een reactie toe en versterk zo het bestaande idee.

Suggestie voor de volgende nudge ...

U heeft al uw stemmen gebruikt en kunt daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee nog verwijderen.
  • To see ideas you have already voted on, select the “My feedback” filter and select “My open ideas”.
(denken…)
Reset

Voer uw idee in en we zullen gelijken controleren of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u deze stemmen geven en een opmerking plaatsen.

Als het niet bestaat, kun je je idee plaatsen zodat anderen erop kunnen stemmen.

Voer uw idee in en we zullen gelijken controleren of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

• Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
    1. Steun de Hoorn van Afrika structureel, met het omkeren van de woestijnvorming

Door het graven van éénmalige sleuven (1 meter diep) kan het probleem van structurele voedseltekorten in de Hoorn van Afrika worden opgelost! Hoe dan? Klik op: http://www.westerveld.nu/projects en http://www.nagafoundation.org/ned.cfm?projects . Vanzelfsprekend: de mensen hebben nu honger en je kunt natuurlijk ook voor nu Giro555 steunen voor directe hulp!
      Wil je echter structureel helpen en nieuwe hongersnoden voorkomen, steun dan de Naga Foundation van Peter Westerveld met een donatie. Dennis Karpes, bedenker & en voorheen creatief directeur van Dance4Life International, zet zich nu full time in om het werk van Peter Westerveld wereldwijd bekend te maken en te implementeren. Kortom: steun… meer

39 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google
      Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
      Je hebt nog over! (?) (denken…)
    2. Waterdoorlatende bestrating

Een waterdoorlatende voegmortel voor bestrating. Het regenwater loopt dan door de voeg rechtstreeks weer het grondwater in in plaats van in het riool.

34 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
    3. Steun Das en Boom in de strijd voor natuurbehoud

In de ronde tafel met hedendaagse heldhaftige ridders die ik stiekem meedraag in mijn hoofd, wordt al sinds jaar en dag een ereplaats ingenomen door Jaap Dirkmaat. Van alle natuurbeschermers m/v die ik de afgelopen 25 jaar heb leren kennen, is hij verreweg de dapperste en de meest integere van allemaal. Tot mijn grote vreugde heeft Jaap onlangs zijn wegens succes (!) in 2006 opgeheven vereniging Das en Boom nieuw leven ingeblazen, met als enig doel: Henk Bleker langs juridische weg te beletten om zijn desastreuze natuurvendetta ten uitvoer te brengen. Jaap is voornemens -en mijns inziens ook in staat!-… meer

23 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    4. Herbebossingsprojecten in woestijngebieden

Pieter Hoff heeft een nieuwe methode bedacht en getest om herbeplanting te doen in woestijngebieden. Hiervoor heeft hij de Groasis Waterboxx ontwikkeld, zie: http://www.youtube.com/watch?v=Dldwaz0DnTo

12 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    5. Biologische moestuin met vrijwilligers

In Nunspeet zijn wij een biologische moestuin gestart met vrijwilligers. Goed voor het milieu (eten dichtbij huis en zonder bestrijdingsmiddelen) en goed voor de sociale contacten. Het is echter moeilijk om voldoende vrijwilligers te vinden om de boel draaiende te houden. Klanten kunnen we ook nog gebruiken. Help mee.

10 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    6. Nationale Clean Up Nederland Dag

Het goede iniatief van Australië volgen! Ik las vandaag over Clean Up Australia Day, die komende zondag wordt gehouden. Het is een nationale dag om Australië schoon te maken en geweldig veel mensen doen hier aan mee!

In vele Friese dorpen wordt er één keer in het jaar een himmeldei (schoonmaakdag) voor het dorp gehouden, maar veelal niet op dezelfde dag. Dus waarom zouden we dit niet voor het hele land op één dag gaan doen, zwerfafval opruimen?

Een nationale Clean Up Nederland Dag dus!

Kijk voor meer informatie over Clean Up Australia Day op: http://www.cleanupaustraliaday.org.au/

10 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    7. 1 miljoen extra bomen in Nederland

Laten we (net als in België) een campagne gaan voeren voor 1 miljoen extra bomen. Diverse organisaties zoals VBV,(Vereniging voor Bos in Vlaanderen) en ANB (Agentschap voor Natuur en Bos) en UGent1010 (een studenteninitiatief ter promotie van een duurzamer Milieu werken hieraan mee. Zie ook www.1miljoenbomen.be

9 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    8. broodkruimels

Vraag bij je bakker naar de kruimels (waarin veel zaden zitten) uit de snijmachine en gebruik die om de vogels in je tuin te voeren of om je kippen te voeren. Bakkers hebben dit vaak in grote zakken klaarstaan en je krijgt het gratis mee.
      En een aanvulling: aangezien de mussenstand flink is gekelderd zijn deze kruimels en zaden broodnodig!

7 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    9. koolstof als bodemverbeteraar

Mijn idee is al langer bekend maar het is goed om het ook hier onder de aandacht te brengen. Als veehouder voeg ik koolstof toe aan de bodem om te komen tot gezonder voedsel en een betere benutting van mijn mineralen.

5 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    10. Ondersteun bosaanplant

Door CO2 credieten te kopen die gegenereerd worden door herbebossings- of bosbeschermingsprojecten kunt je je CO2 uitstoot compenseren. Dat hoeft niet veel te kosten; met een paar tientjes per jaar kom je al een heel eind. Je uitstoot reduceren is natuurlijk beter dan compenseren, dat moet prioriteit houden. Echter, veel mensen beseffen niet dat bossen veel meer diensten leveren dan slechts CO2 opslag: relatief hoge biodiversiteit, hout voor de toekomst, betere waterhuishouding, erosiebestrijding, duurzamere landbouwsystemen, etc. Door het kopen van CO2 credieten (in de toekomst wordt deze term voor bossen hopelijk veranderd in een meer toepasbare term zoals Environmental Services… meer

5 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
  • Don’t see your idea?
  • Plaats een nieuw idee…
  • Kennisbank en Helpdesk