Suggesties voor nudges

Op de broedplaats kan iedereen ideeën, tips en suggesties voor een nudge plaatsen. Maak je idee zo concreet, constructief en informatief mogelijk. Anderen kunnen jouw idee steunen door erop te stemmen (stemknop), vragen stellen of aanvullen (klik op reacties). Discussie, interactie is welkom.
Als je een trefwoord intypt, start automatisch een zoekactie. Bestaat er al een idee dat op het jouwe lijkt, voeg je suggestie dan in een reactie toe en versterk zo het bestaande idee.

Suggestie voor de volgende nudge ...

U heeft al uw stemmen gebruikt en kunt daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee nog verwijderen.
  • To see ideas you have already voted on, select the “My feedback” filter and select “My open ideas”.
(denken…)
Reset

Voer uw idee in en we zullen gelijken controleren of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u deze stemmen geven en een opmerking plaatsen.

Als het niet bestaat, kun je je idee plaatsen zodat anderen erop kunnen stemmen.

Voer uw idee in en we zullen gelijken controleren of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

• Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
    1. Duurzame ontspanning voor toeristen

Stichting Terra Futura heeft Tourist Save the World Amsterdam (www.touristsavetheworld.com) opgezet. Wij willen toeristen de gelegenheid bieden om Amsterdam op een zinvolle manier te beleven door hen uit te dagen actief een steentje bij te dragen aan projecten in de stad op het gebied van onder meer voedsel, shopping, spiritualiteit, sociale interactie en het upgraden van de stad.

Het gaat als volgt: deelnemende toeristen krijgen een city audio-tour met verschillende wandelroutes door het centrum. Tijdens de tour krijgen toeristen niet alleen informatie over toeristische trekpleisters, maar ook prikkelende opdrachten om ter plekke uit te voeren ('goede daden'). Daarbij… meer

112 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google
      Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
      Je hebt nog over! (?) (denken…)
    2. Gebruik de energie van sporters in fitnesszalen voor het opwekken van electriciteit

Nu gaat de energie die sporters op fitnessapparaten verbruiken in rook op. Misschien is het wel handig om deze energie via accu's (misschien zoals bij windernergie) op te vangen en te gebuiken voor verlichting, airco en verwarming van het fitnessgebouw. [tip van: Ellen]

Door apparaten in vele sportscholen elektriciteit te laten opwekken kunnen de sportscholen in elk geval zelf zonder elektra. Hoe je dit uit kunt voeren, met dynamos. lijkt me. Misschien ook accus op op te slaan? Of is dat weer minder duurzaam. Hoe meer er gesport wordt hoe meer licht? Iemand met kennis zou het plan kunnen verfijnen.… meer

88 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
    3. Buitenboordmotor van hout

Het basis idee van deze buitenboordmotor is de multi-functionaliteit van een accuboormachine. De capaciteit van een accuboor is voldoende om vooruit te komen op rustig water. Wil je ver gaan dan kan eenvoudig een adapter gemaakt worden voor een externe accu. Een houten plank is sterk genoeg om om het geheel op te monteren. Buiten de accuboor zijn er maar weinig onderdelen nodig. De struurhendel is inklapbaar en ook het scharnier. Zodoende is het geheel eenvoudig te vervoeren. De video spreekt voor zich.
      http://www.youtube.com/watch?v=rZJTGqmtzBs

12 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    4. Eco camper

Ecologische Camper
      Wij worden een dagje ouder (jij misschien niet, maar wij wel, elke dag weer..), zijn gek op vakantie en reizen, kamperen wordt langzamerhand kramperen, en dan komt de camper in zicht: Meest grote lompe dieselbakken . Ik wil het heel anders. Annemarie suggereerde mij om mijn idee voor een super-ecologische camper hier in de broedplaats te zetten. Niet zozeer als nieuwe Nudge, maar om reacties, tips en suggesties uit te lokken. Zie: http://debomenenhetbos.nl/fjvisser/camper.htm.
      Mijn vragen betreffen vooral de te gebruiken auto, elektrische/hybride aandrijving, elektrische wielen en dergelijke. Wie heeft tips etc? Bij voorbaat dank. Naar: fritsviss@gmail.com

11 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    5. geen wind in de zeilen? buitenboordmotor op zonne-energie!

Afgelopen weekend weer eens gezeild en me redelijk gestoord aan alle buitenboordmotoren en motorboten op de friese meren. Volgens mij wordt er statistisch gezien veelal recreatief gevaren bij zonnig weer. Zijn er al (zeil)boten die gebruik maken van zonne-energie en/of windenergie?

9 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    6. Groene verenigingen

Je bereikt meer als je dingen samen doet. Hoe mooi zou het zijn als verenigingen (sport, scouting e.d.) met een eigen gebouw zich zouden inzetten voor groene doelen en de fondsen die ze hiermee werven inzetten om hun gebouwen/activiteiten te vergroenen. Ik denk aan het ophalen van oud-papier, het inzamelen van oude gsm's en inktcartridges als activiteiten die geld opbrengen en het milieu dienen. De opbrengsten kunnen gestort worden op een rekening bij een groene bank en bij voldoende inkomsten kunnen uit deze (rentedragende) pot bijvoorbeeld LED-lampen gekocht worden (ter vervanging van kapotte gloeilampen) en bij veel geld bijvoorbeeld een… meer

9 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    7. Plastic op vakantie, breng het terug naar de verkoper

Op vakantie wil je graag de locale cultuur meemaken. Op de locale markt wordt alles in plastic overhandigd. Vooral voedsel komt met veel plastic omhulsels. Als je na het drinken of eten van het plaatselijke voedsel terug gaat naar de marktkoopman geef dan de plastic beker, plastic zakken, plastic mes, vork en lepel, rietje terug. Als aangeeft dat je niet weet wat er mee te doen, dan zullen ze het zeker in ontvangst nemen om je te helpen. Niet belerend, niet eisend maar gewoon om hulp vragen. Mijn ervaring is dat je zonder dat je de taal spreekt toch jouw… meer

6 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    8. solarcooker: koken op zonne-energie

Koken op zonne-energie met een box cooker is ontwikkeld voor Afrika en andere landen waar het brandhout een probleem is. Maar ook in Nederland kan het gemiddeld 30 tot 40 keer per jaar. Stel op elke camping zijn enkele box cookers te huur. Het bespaart gas of elektra en is erg gemakkelijk in gebruik. Het eten kan niet aanbranden of overkoken.
      Een box cooker is gemaakt van simpele materialen omdat hij in ontwikkelingslanden nagemaakt moet kunnen worden. Een beetje DHZer kan hem maken. Koop wel de binnenbak, de kern van de cooker tegen kostprijs. Geniet elke zomerse dag van je… meer

5 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    9. proef-lokaal fietsroutes

Ik ben begonnen met het organiseren van fietstochten waarbij fietsers afstappen bij diverse Veluwse erven en daar streekproducten ophalen. Dus honing van de imker, kropje sla van de biologische zorgboerderij, lamsvlees van de biologische slachter. Aan het eind van de route wordt er een menu gekookt van de oogst uit de fietstas. Waar mogelijk kies ik voor biologisch, als dat niet langs de route kan dan zijn ingredienten in ieder geval lokaal geproduceerd en van het seizoen. Afhankelijk van de route is het ook de ene keer een chique restaurant dat het menu verzorgt, de andere keer een stichting met… meer

5 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    10. Op vakantie d.m.v. huisruil of in een oppashuis

Op vakantie in het huis van een ander, bijvoorbeeld, als huizenoppasser of door huisruil. Erg leuk én duurzaam. Heb hier zelf al jaren ervaring mee via www.holidaylink.com en het werkt erg goed!

Geen vakantiehuisjes of vakantieparken nodig of extra vakantiespullen. Niet heen en weer slepen met spullen die je van elkaar kunt lenen (bijvoorbeeld fietsen).
      Er is een zeer ruim netwerk beschikbaar voor vakantie in eigen land of in het buitenland. Kijk maar eens op holidaylink.com of mail me (adrieke@mvo3p.nl). Ik heb hier verschillende positieve verhalen over.

4 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    11. golf

ga golfen of leer het spel, beweging tot op late leeftijd, instap met min aan basisconditie dus laagdrempelig, geniet van mooie natuur, wandelen en frisse lucht, heb aandacht voor de inspanningen die een club doet om zo weinig mogelijk belasting op milieu te creëren, minder water gebruik, minder pesticiden en af en toe het terrein gerust laten voor herstel

4 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    12. Milieuvriendelijk op vakantie

Op vakantie wordt vaak veel extra afval geproduceerd en dan vaak niet gescheiden in een grote container gedeponeerd. Ook op onze kleine boerencamping gebeurt dit terwijl wij mensen oproepen gebruik te maken van onze milieustraat (batterijen, papier, blik, luiers, glas, gft en restafval). Hoewel het dus niet goed gaat (blijkt) blijven wij dit stimuleren omdat alle beetjes helpen en wij zo groen en milieuvriendelijk willen opereren.

4 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    13. Vier je vakantie op een ecologische boerderij

Zo ondersteun je bedrijven die duurzaam werken. Daarnaast zijn de voorzieningen daar gericht op een duurzame manier van vakantie houden.
      Zie o.a. www.eceat.nl / ANWB Groene vakantiegids

4 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    14. Ga meer spelen en leen speelgoed bij de speelotheek

Zet uit die tv en computer. En ook je mobieltje. Al is het maar voor een uurtje. Ga lekker spelen met je kinderen, je buren, je collega's. Bijvoorbeeld een balspel (buiten), bord- of kaartspel, blokken/constructiemateriaal, of een rollenspel. Spelen brengt mensen bij elkaar. Je leert elkaar van een heel andere kant kennen. Het is goed voor je sociale vaardigheden, mensenkennis, leren omgaan met winnen en verliezen, en bovendien: het is goed voor je lachspieren.

Wist je dat je bij een speelotheek voor weinig geld nieuw en kwalitatief goed speelgoed kunt lenen? Dat is duurzaam (want er liggen minder spullen ongebruikt… meer

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    15. Fietstentslaapwagentje; lichtgewicht inschuifbaar 1,50 m lang x 0,7 m/ 2,10 m br. + tentopbouw

Bodem uitschuifbaar tot +/- 2.10 meter. Tentopbouw met fiberglass stokken. Bergruimte onder bodem en tussen 4 wielen. Uitklapbare zijpoten. Ronde voorkant. Rechte achterkant waar lichtgewicht leefruimte aan vast kan.
      Wie maakt prototype? Zoek er al jaren naar. Goed voor mens en milieu.

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    16. Voor de barbeque kan je afvalhout en oud papier gebruiken ipv houtskool en aanmaakblokjes

en denk ook eens aan geroosterde groenten, brood (met kaas)

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    17. verzamelen van breiwol en er iets nieuws van breien zoals een sprei of deken van gebreide vierkantjes

Er zwerven in veel huishoudens nog overgebleven bollen breiwol. Daar kun je met veel mensen samen weer patchwork-dekens van breien. Iedereen breit een vierkant met dezelfde maat, stuurt die naar een vast adres van iemand die het aan elkaar kan naaien, zodat er ergens een deken of sprei hergebruikt kan worden op een plaats waar daar behoefte aan is, bijv. voor mensen die op straat leven. Ik wil helpen met het aan elkaar naaien, maar door chronische pijn kan ik dat maar minimaal doen. Ik weet wel iemand die zelf ook dit soort patchworkdekens maakt.

2 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    18. Duurzame vakantie all-in

Op onze kleine duurzame comfortabele natuurcamping in Hooghalen, Drenthe kunt u klimaatneutraal kamperen. Greenkey goud, partner ECEAT. In de boerderij bij de camping zijn comfortabele en schone sanitaire voorzieningen en een recreatiezaal annex galerie.

Maar op een duurzame camping staan, na een rit met een dikke SUV en dito caravan? Of een camper van meer dan € 100.000??
      Dat kan toch beter:
      Wandelaars en fietsers hebben bij ons een streepje voor. Zij kunnen terecht op ons trekkersveld en krijgen 10% korting. Komen zij met de trein, dan halen wij hen gratis op van het station.

1 stem
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    19. Ecotoerisme project

Ik ben een klein project in ecotoerisme in het Noorden van Tunesië aan het opzetten. Het is een bescheiden project om te proberen regionaal economisch belang, toerisme en milieuaspecten samen te brengen in een innovatief project. Het bestaat nu uit een stuk land van 10 hectare op slechts 300 meter van het strand en ik ben bezig een ontwerp te laten maken voor de ontwikkeling en de nodige vergunningen voor een eco-recreatie terrein. De grond ligt op 70 km van de luchthaven van Tunis, 60 km van de haven van Rades en 80 km van Hammamet. Nu zoek ik medewerking… meer

1 stem
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    20. onderwaterbehandeling van uw polyester boot

in de plaats van elk seizoen uw onderwater schip te verven met een extreem duur en vervuilende verf kunt u ook uw bootje schuin trekken of op de kant brengen, zolang de bodem vochtig gehouden wordt kunt u de aangegroeide algen verwijderen met een lap of borstel.Gaat het niet met alleen dat gooi dan wat zand op de vochtige boot en masseer de bodem met zand en water; het zand schuurt een weinig en neemt de algen op, dit spoel je af in water enz..
      Bij de stalling op de wal van uw boot smeer voordat het regent uw boot… meer

1 stem
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
  • Don’t see your idea?
  • Plaats een nieuw idee…
  • Kennisbank en Helpdesk