Suggestie voor de volgende nudge ...

Plastic Heroes

In onze buurt is het sinds een paar jaar mogelijk om karton, glas en restafval gescheiden in de ondergrondse container te mikken.
Ik merk dat er in mijn afvalzak nog steeds heel veel materialen zijn die herbruikbaar zijn, zoals blik uit conserven en een zee van plastic, omdat producten vaak 3 keer verpakt zijn.
Graag zou ik deze materialen ook gescheiden deponeren, zonder daarvoor elke keer naar het containerpark te moeten rijden.
Voor blik zou er een aparte ondergrondse container geplaatst kunnen worden, van hergebruikt blik kunnen fietsen en carroserie gemaakt worden, wat zich vertaalt in lagere verkoopprijzen op het eindproduct.
Ik heb het stadsdeel er al een keer op geattendeerd dat een container van Plastic Heroes in deze buurt geen slecht idee zou zijn.
Het stadsdeel wimpelt dit echter steevast af, en wil dit alleen proefdraaien in Slotervaart.
Ik vind dat een vreemde opstelling van het stadsdeel en vraag me dus af of er meer interesse in de buurt is om plastic te recycleren.
Samen zijn we sterker dan alleen, als er meer interesse voor dit plan is, kan het stadsdeel niet langer zijn kop in het zand steken.;-)

7 stemmen
Stem 0 votes Stem Stem
Stem
Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)
JoostJoost plaatste dit idee  ·   ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
gestart  ·  JosienAdminJosien (Beheerder, Nudge) heeft gereageerd  · 

Hoe krijg je geregeld dat er een plastic hero geplaatst wordt – de Raad van Actie van Nudge heeft samen met studenten van de Hogeschool van Amsterdam de handschoen opgepakt. Er wordt een praktijkonderzoek gedaan en met dat ‘model’ kunnen dan andere nudgers in hun eigen buurt of bv bij hun eigen (sport)vereniging aan de slag. Resultaten worden eind mei, begin juni verwacht! Wordt vervolgd.

1 reactie

Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Het indienen van ...
  • ErikErik schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

HET stadsdeel?
    DE buurt?...
    Geen idee waar het hier over gaat.
    Iets Amsterdams vermoed ik,....

Kennisbank en Helpdesk