Ongewenste post retourneren
Gooi ongewenste post niet zomaar bij het oud papier. Grote kans dat je een volgende keer weer van hetzelfde bedrijf post krijgt. Zet op de envelop RETOUR AFZENDER en zet een pijl naar het adres waar het vandaan komt. Omcirkel het adres van de afzender met een felle markeerstift, zodat er geen twijfel bestaat waar het naartoe gaat (namelijk: terug!) BELANGRIJK: Je hoeft er dus geen postzegel op te plakken! Zet op de envelop: gelieve dit adres uit uw bestand verwijderen, wij stellen geen prijs op verdere toezending van uw post.
Ik ben er actief mee aan de slag gegaan, heb de regel: gelieve uw post .......etc. op stickervellen geprint. Binnen afzienbare tijd krijg je niet zoveel post meer. Er wordt dan gewoon minder post verstuurd, en dat is wat we willen, nietwaar?
Voor de actievelingen onder ons: je kunt het natuurlijk ook gewoon op de envelop schrijven, dat is milieuvriendelijker!
Tip: kijk ook eens hier. Handig om te weten wat je nog meer kunt doen http://broedplaats.nudge.nl/forums/84737-suggesties-voor-nudges/suggestions/2249681-actief-papier-besparen
1 reactie
-
Anouk
schreef
Dit doe ik al mijn hele (zelfstandige) leven.
Hoop dat steeds meer mensen dit zullen gaan doen.