Suggestie voor de volgende nudge ...

Ongesneden brood beter voor je gezondheid

Koop ongesneden brood bij de bakker en snijd het zelf in dikkere plakken dan gesneden brood. Spaart beleg uit en krijg je dus minder vet binnen, beter voor je gezondheid.

5 stemmen
Stem 0 votes Stem Stem
Stem
Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)
Lia de Vries HumelLia de Vries Humel plaatste dit idee  ·   ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →

2 reacties

Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Het indienen van ...
  • KeesKees schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Inderdaad. Ik snij juist hele dunne plakjes, en doe er dik beleg op. Dan krijg je minder brood binnen en spaar je calorieën uit. Ook beter voor je gezondheid en bovendien voor je humeur :-)
    Waar ligt het optimum? Misschien bij de dikte van gesneden brood?

• Leo BroekmansLeo Broekmans schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

En als je dan toch bezig bent: er hoeft helemaal geen plastic zak om brood. Dus neem bijvoorbeeld een linnen tasje mee en doe daar het brood in. Warm brood blijft daarin ook lekker knapperig. Toch gehecht aan de plastic zak? Neem 'm mee terug, een zak gaat gemakkelijk meerdere keren mee. Kan ook in de supermarkt, vaak ligt er ongesneden (en nog warm) brood achter de balie te wachten. De streepjescode steek je gewoon in je zak of plak hem even op een ander product.

Kennisbank en Helpdesk