papier hergebruiken: maak zelf memoblaadjes
Hoe vaak krijgt u brieven e.d. die na het lezen de oud papierbak in gaan? Bij mij niet meer. Ik knip de brief in vieren en gebruik de achterkant als kladblaadjes, boodschappenbriefjes e.d. Zelfs op mijn werk en daar groeit mijn stapel kladblaadjes zo hard dat ik wanneer nodig blaadjes mee kan nemen.
Niks geen memoblokjes of kladblokken. Gewoon hergebruik.
En/of over het hergebruik van enveloppen: envelop opnieuw gebruiken met een etiket (wel streepjescode doorstrepen). Anders prima als boodschappenlijst, aantekenpapier etc (tip van: Maureen).
6 reacties
-
annemieke
schreef
Mijn Oma die nu 96 is heeft dit haar leven lang gedaan. Heeft de oorlog mee gemaakt, die generatie was pas duurzaam.
Helaas hebben daar de kinderen van (babyboomers) er een verspil maatschappij van gemaakt... En daar de kinderen van (zoals ik) zijn weer bezig om er een duurzame maatschappij van te maken.... pfffff wat een klus! ;-)
-
tzzie
schreef
niets zo fijn als je envelop binnenstebuiten keren: is daarna mooi, en opnieuw te gebruiken (wel iets meer de binnenshuis/binnensvriendspost, maar toch..) en ik moet wel een proefprinten, en dat doe ik op op de achterkanten van binnenwaaiende post met witte achterkant. Zelfs de kinderen weten dat al, en leggen die a viertjes op de printpapierstapel.
Op werk moeten collega's soms nog wennen.. op een of andere manier houden ze meer van nette fabriekspapiertjes.. hoe zou ik dat toch kunnen aanpakken?
-
Marc Philippart
schreef
Het is ook handig om op je werk in te zamelen (geef daarbij aan dat het geen vertrouwelijke informatie mag bevatten) en naast zelf gebruiken ook bezorgen bij school en opvang
-
René Reitzema schreef
Ik gebruik helemaal geen papier meer: alles digitaal. Raak nu ook niets meer kwijt!
-
Tako
schreef
Goed idee, ik doe dit zelf ook al jaren. Scheelt heel veel van de bekende gele memoblokjes.
-
Zonderafval.nl
schreef
De binnenkant van sommige enveloppen leent zich zeer goed als cadeaupapier voor kleine cadeautjes.