Suggestie voor de volgende nudge ...

Buitenverlichting terugdringen

In het kader van de veiligheid en het keurmerk veilig wonen, worden veel (huur)woningen in mijn omgeving uitgerust met buitenverlichting. Gevolg: steeds meer buitenverlichting die de hele nacht brandt en daardoor een toename van lichtvervuiling en energieverbruik.

Er zou samen met woningbouwverenigingen eens serieus gekeken moeten worden in hoeverre al deze verlichting echt veiligheid brengt en of dit niet op een andere duurzamere manier kan worden bereikt.

30 stemmen
Stem 0 votes Stem Stem
Stem
Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)
TakoTako plaatste dit idee  ·   ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
JosienAdminJosien (Beheerder, Nudge) heeft gereageerd  · 

Er staat nog een recent topic op de Broedplaats, dat gaat over snelwegverlichting. Als je daar kijkt zie je een link naar het beleidsplan van de gemeente Barneveld. Met daarin een doortimmerde visie op buitenverlichting (ook in bebouwd gebied), inspiratie voor andere gemeenten? http://broedplaats.nudge.nl/forums/84737-suggesties-voor-nudges/suggestions/2602113-straat-en-snelwegverlichting-s-nachts-uit

En in Hoofddorp wordt in de loop van de komende 20 jaar alle openbare verlichting vervangen door LED-lampen. Met dimmers. Iets minder ingrijpend dan bij de gemeente Barneveld, maar alle kleine beetjes helpen. http://www.hoofddorpsecourant.nl/plaatsnamen/hoofddorp/lichtgevend_asfalt_in_haarlemmermeer_verlichting_wordt_duurzaam_23550076.html

3 reacties

Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Het indienen van ...

Kennisbank en Helpdesk