Suggestie voor de volgende nudge ...

licht in kantoorpanden 's avonds UIT

Om flink energie te besparen zouden we zoveel mogelijk bedrijven moeten stimuleren om het licht 's avonds in de kantoor- en bedrijfspanden uit te doen. Het is onbegrijpelijk dat zoveel bedrijven praten over duurzaamheid en ondertussen wel 's avonds de lichten laten branden in hun grote panden. Een herkenbaar voorbeeld is de Zuidas langs de A10 in Amsterdam, hier brandt vaak het licht, terwijl er geen mensen werkzaam zijn. Mijn idee zou zijn om collectief, bijvoorbeeld via Nudge, deze bedrijven aan te sporen dit beleid aan te passen. Een positieve vermelding op de Nudge-site, indien men meewerkt, zou wellicht een mooie incentive kunnen zijn.

51 stemmen
Stem 0 votes Stem Stem
Stem
Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)
Mariska LekkerkerkerMariska Lekkerkerker plaatste dit idee  ·   ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
Emile Van den HoogenEmile Van den Hoogen deelden een samengevoegd idee: lampen kantoorpanden centraal uitschakelen  ·   ·  geef beschrijving weer

4 reacties

Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Het indienen van ...
  • GlasswomanGlasswoman schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Een goed idee blijft helaas niet meer dan een goed idee totdat het praktijk is. Dus 's avonds niet alleen de lampen en zoveel mogelijk apparatuur in kantoor- en bedrijfspanden uit, maar ook de vele reclameverlichtingen. En laten we ook onnodig brandende lampen thuis niet vergeten uit te doen. Misschien is het niet meer dan een druppel op onze brandende planeet, maar alle beetjes helpen!

• AnonymousAnonymous schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Dit spreekt zo voor zich dat het belachelijk is dat dit anno 2012 nog een goed idee is. Maar dat is het dus wel.

Kennisbank en Helpdesk